سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
امید
درباره وبلاگ


باسلام خدمت دوستان عزیز.........نظریادتون نره.متشکرم............
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 36290
سه شنبه 92 مرداد 15 :: 1:28 عصر ::  نویسنده : امید خسروی

 

امیرالمومنین علی (ع) در خطبه ی عید فطر می فرمایند:" الا و ان المضمار الیوم و السابق غدا  الا و ان السبقة الجنة والغایة النار."(1)           دنیا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن،بهشت پاداش برندگان این مسابقه و جهنم جزای بازندگان است.

در روایتی از فرزند گرامیش چنین آمده است:" مر الحسن(ع) فی یوم فطر بقوم یلعبون و یضحکون فوقف علی رووسهم، فقال : ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه، فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته، فسبق قوم ففازوا، و قصر آخرون فخابوا، فالعجب کل العجب من ضاحک لاعب فی الیوم الذی یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و ایم الله لوکشف الغطاء لعلموا ان المحسن مشغول باحسانه و المسیء مشغول باسائته ، ثم مضی".(2)            در این حدیث امام حسن(ع) انجام اعمال عبادی در ماه مبارک رمضان را به مسابقه بین افراد تشبیه نموده اند و عید فطر را زمان اخذ جوایز برندگان آن می دانند. 

 حضرت علی(ع) در ویژگی های عید فطر می فرمایند:

1)     روزی که نیکو کاران ثواب می برند  " هذا یوم یثاب فیه المحسنون"

2)     روزی که گناهکاران زیان می بینند "و خسر فیه المبطلون"

3)     شبیه ترین روز به روزقیامت است  "اشبه بیوم قیامکم"               

چون در قیامت عده ای که خطاکارند تاسف می خورند و غضبناک می گردند و عده ای که نیکوکارند رستگار و متنعم به نعمت های الهی می شوند.

4)     روز عبرت گرفتن است                "فاذکروا بخروجکم"

     وقتی از منازلتان برای خواندن نماز عید خارج می شوید به یاد آورید زمانی را که از منزل بدن خود خارج خواهید شد و بسوی خدای خود خواهید رفت.  " من الجداث الی ربکم"

 وقتی در جایگاه نماز می ایستید به یاد آورید زمانی را که در محضر عدل الهی می ایستید و از شما حسابرسی می کنند. " واذکروا وقوفکم بین یدی ربکم"

وقتی از نماز به منازلتان بر می گردید به یاد آورید زمانی را که به منازل خود در بهشت خواهید رفت. "و اذکروا منازلکم فی الجنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــة"

5)     روز بشارت غفران و بخشش الهی " ابشروا عباد الله فقدغفر لکم ما سلف من ذنوبکم"

 

خلاصه ی مطلب: روز فطر روزیه که خدا دنبال بهونه برای پاداش دادن به بنده های گناهکارشه، روز آخر ماه فضیلت و برکته، روز دوستی و رفاقته، روزیه که باید دنبال صاف کردن حق الناسهامون باشیم....  پس بهتره بجای من و تو بازی هامون، بجای حال گرفتنهامون بیاید بگیم "مــــا" نه من وتو و دنبال حال دادن باشیم نه حال گرفتن ،که قطعا رضای خدا در این است....

ضمنا مردم بی پناه پاکستان را فراموش نکنیم...




موضوع مطلب :