سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
امید
درباره وبلاگ


باسلام خدمت دوستان عزیز.........نظریادتون نره.متشکرم............
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 36300
سه شنبه 92 مرداد 15 :: 9:0 عصر ::  نویسنده : امید خسروی

لیونل آندرس "لئو" مسی (به اسپانیاییLionel Andrés Messi) (متولد 24 ژوئن 1987 در روزاریو) فوتبالیست عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست مهاجم  بازی می‌کند. از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد.  مسی چندین بار توانسته‌است عنوان یکی از برترین‌های جایزه توپ طلای اروپا? عنوان بازیکن سال فوتبال جهان و هم‌چنین بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان را در سال 2009 و 2010  کسب کند. شیوه? بازی و توانایی هایش باعث شده است که وی با دیگو مارادونامقایسه شود، این درحالی است که خود مارادونا مسی را "جانشین" خود می داند. 

 

مسی در روزاریو،‌ سانتافه به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگرکارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی? یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، ‌آنجلو مسی در سال 1883 به آرژانتین مهاجرت کرد.  او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود.  او در سال 1995 به نیوولز اولد بویز‌ رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. در سن 11 سالگی تشخیص داده‌شد که او با کمبود هورمون رشد مواجه‌است.  ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که 900 دلار در ماه بود، نداشت. کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌بود و مسی و پدرش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند.رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت.  بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

 

مسی در بارسلونا

مسی اولین بازی رسمیش را در ترکیب اصلی بارسلونا در 16 نوامبر 2003 موقعی که 16 سال و 145 روز داشت در دیداری دوستانه مقابلپورتو انجام داد.  کمتر از یک سال بعد، در 16 اکتبر 2004، فرانک ریکارد،مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را درلالیگا انجام دهد (در حالی که 17 سال و 114 روز سن داشت). او تاکنون سومین بازیکن جوان بارسا است که در لالیگا بازی کرده‌است. جوانترین بازیکنی که در لیگ برای باشگاه به میدان رفته‌است بویان کرکیچ است که این رکورد را در سپتامبر 2007 به‌دست آورد. وقتی لیونل اولین گل خود را برای باشگاه در برابر آلباسته در تاریخ 1 مه 2005 به‌ثمر رساند، تنها 17 سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود.  البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال 2007 این رکورد را شکست.

 

مسی و بازیهای ملی

در ژوئن 2004، او به تیم ملی زیر 20 ساله‌های آرژانتین برای دیداری دوستانه مقابل پاراگوئه دعوت شد.  او در سال 2005 یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان بود که در هلند قهرمان آن مسابقات شده‌بودند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و هم‌چنین بهترین گلزن آن مسابقات شد.

مسی اولین بازی خودش را در رده بزرگسالان مقابل مجارستان موقعی که 18 سال داشت در 17 اوت 2005 انجام داد. او در دقیقه 63 به زمین بازی آمد ولی داور بازی،‌ مارکوس مرک او را در دقیقه 65 به‌خاطر ضربه زدن به مدافع مجارستان، ‌‌ویلموس وانکزاک از زمین بازی اخراج کرد. هر چند مدافع مجارستان پیراهن مسی را می‌کشید. این تصمیم بحث برانگیز بود و مارادونا حتی ادعا کرد که این تصمیم داور از پیش برنامه‌ریزی شده بود.  مسی دوباره در روز 3 سپتامبر در بازی با پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی که‌ آرژانتین در آن دیدار حریفش را 1-0 از پیش رو برداشته‌بود در تیم حاضر شد.




موضوع مطلب :